Скъпи мои читатели !
За да съществува този мой блог, вашите пари са му необходими, както въздуха и слънцето на всяко живо същество. Средствата ще послужат и за идеята, най-добрата част от това да издам в книга.
Моля използвайте бутона за дарения:

понеделник, 9 януари 2017 г.

БОЖИЧ

Та вчера гътнахме прасето. Не доживя, горкото до Рождество. Сестрата е виновна. Дойде ден преди Бъдни вечер. И си тръгна след нея. А аз цел ден чистих слама от килима. Ама дойде с внучките си. Извънземни хлапета. Кротки. Въобще не тормозят кучето. И не се бият. И слушат. И даже едно бездомно коте не прибраха и изкъпаха. И не го търсихме вкупом под легла, печки и гардероби. И Сандра въобще не го подсуши с кърпата за лице на мама. Дебора въобще не се подпря на нажежената печка и въобще не се изгори. Въобще не ме сурвакаха где ме видят два дни. С кво намерят, що им прибраха сурвачките, та да да им запазят очите.
Иначе не бе лошо. По мюсулмански гътнахме прасето. Преди Божич. Християните тогава постят. С кума и един съсед. И по стара традиция баща ми наля кофа вино. От дивото. С аромат на отел и виала. Кофата на масата до барбекюто. - 4 градуса. Аз пека мръвки, ония двамата избегаха на топло. На ракия и салатка. По християнски. А аз и една кофа червено вино стоим на студа. Наливам трите чаши. Мразя да пия сам. Чукам се с двете и пия на екс. С двете чаши се чукам. Да си не помислите, че се чукам с двете убави циганки, где минават по пътя до нас. Червено вино със стайна температура. - 4 градуса. И мозъкът ми се пълни с аромати. Обръщам мръвките и я пълня пак. Чукам се с двете. И пак пия. Кеф неземен. Свалям първите мръвки и пия третата чаша. Аромати милион. И ми става топло топло. Та на четвъртата чаша съм изпекъл месото. И влизам в стаята. Та продължихме у жегата. С мръвки и баклави. После стана време за постните манджи и питката с късметите. На сламата. Червено вино и чушки с боб и орехи за мезе. И пържени сухи чушки. И орехи. И чесън. Да ни не завлекат караконджите по реката.
Та не дочаках Христос да се роди. Ането, да те питам:
- Изпратих ли ви! Ако не съм, ме разбери. Човещинка е. А виното е диво. Нечовешки диво. И слабо. И въобще не бях пиян. Кой луд се напива преди да се роди Христос? Като прочетеш това, нацелувай ония двете послушните деца! И извади котето от под дивана! Ако не е преплувало вече Дунава. И да ти кажа. Дай на кучето успокоителни! Ако не е получило вече инфаркт. И ти изпи десетина! И както казва Дебора с категорично махане на ръка: КлАЙ


Р. Антов

1 коментар:

  1. Толкова е хубаво!Чак усетих мириса на печеното месо и аромата на винотоИ цялата тази Коледна атмосфера!

    ОтговорИзтриване